1 Aralık 2012 Cumartesi

Boys Over Flowers - Yaban Çiçeği -Trt Okul-

Ku Hye Sun \ Geum Jandi.....Oya Küçümen
Lee Min Ho \ Goo Jun Pyo.... Ahmet Taşar

Kim Hyun Joong \ Yun Ji Ho....Onur Kırış
Kim Bum \ Seo Lee Jeong....Mustafa Oral

Kim Jun \ Soo Woo Bin....Fatih Özkul
Kim So Eun \  Ga Eul....Güneş Özgeç

Lee Hye Young \ Jun Pyo'nun annesi....Fulya Ergüneş
Lim Ye Jin \ Jandi'nin annesi....Şebnem Ünaldı

Lee Si Young \  Oh Min Ji....Yeliz Gerçek
Gook Ji Yoon \ Ginger....Tuba Gürler Pelister

Jang Ja Yun \ Sunny....Birtanem Coşkun Candaner
Min Young Woon \ Miranda.....Damla Özduru Babacan

Ahn Suk Hwan \ Jandi'nin Babası....Sinan Divrik?
Park Ji Bin \ Jandi'nin Kardeşi.....Öykü Kılıçarslan

Han Chae Young \ Min Seo Hyeon....Şeyma  Ayık
Jung ho Bin \ Sekreter Jung Sang Rok...Ümit Belen

Boys Over Flowers \ Yaban Çiçeği seslendirme kadrosu böyle. Diziye daha sonra eklenecek karakterler için yazıyı  güncellerim...

Dizinin orijinali ne boktu sanki herkes dublajlısında bişeylere kızmış :D taam taam. zevkler renkler şeysi... Ama bir sunbaeniz olarak anlatacaklarımı iyi dinleyin şimdi: Öncelikle beğenmemek hakkınız. Ve tabii ki hiç birşey orijinaliyle kıyaslanamaz. Korece konuşan Korelinin en iyisi olduğundan şüphemiz yok. Nasıl ki Hana Yori Dango Bof'tan daha iyiyse, dublajsızı da dublajlıdan daha iyi -arada lafımı da sokarım :D- Bu noktada  eleştirilerinizi başka şeylere yapmalısınız. Mesela teknik, dublajcıların performansları, seslerin uygunluğu ve çeviri gibi. Bunları da kendi içinde tutarlı bi şekilde yapmalısınız tabi. Öyle fan kafasıyla körlemesine dalarsanız aazınızı kırarım ahuahu Zaten kendiniz kaşındınız o kadar Trt'ye yalvar yakar yayınlattınız diziyi, şimdi de dublaj yapılacağını bilmimiyomuş gibi kancıklık yapmayın...Türk televizyonu, hatta devlet televizyonu :D herhalde kendi dilinde yayınlayacak ve bazı şeyleri, ilk kez izleyenler için çevirip uyarlayacak. Cahil cahil konuşmayın yani...

Şimdi siz bilmezsiniz ama dublaj aleminin büyükleri, stüdyoları farklı olduğu için asla bir araya gelmeyecek dublajcılar konuşmuş dizide. Nimet gibi bişey. Birtanem Candaner, Tuba Pelister ve Damla Babacan başrol  seslendirler her zaman ama burda yan rollerdeki 3 gıcık  kızı konuşmuşlar. Ahmet Taşar -pokemonun ash'i- , Onur Kırış -4yüz grubundan- , Mustafa Oral ve Fatih Özkul en çok tercih edilen genç sesleri ve başrol konuşmacılarıdır.
İki tane de üstad var dizide. Türk sineması için Türkan Şoray neyse seslendirme camiası için de Şebnem Ünaldı ve Fulya Ergüneş odur. Elizabeth Taylor falandırlar yani asjhfhgsa bu örnek aklınızı başınızdan aldı mı :D
Gelelim Oya Küçümen'e. Kendisi genç kız da konuşmuştur ama daha çok bir çocuk seslendirmecisidir. Kendi yaşlandıkça sesi  küçülüyor zalımın :D animasyonlarda, animelerde çizgifilmlerde çok duyulur. Fakat benim fikrime göre de oyuncu Go Hye Sun'a yakışmamış sesi. Fazla erkek çocuğu gibi kalmış. Ama diğer yandan diziyi izlerken farkettim, oyuncuya yakışmasa da karaktere yakışmıştı. Geum Jandi'ye yani. Bu gözle izlerseniz ikinci bölüme sese alışmış olursunuz, kendinize işkence etmeyin taam mı? hadin öbüldünüz...

Soldan sağa Marks, Engels, Lenin, Stalin...sjkghfjhasf Stalin'de iyi denk geldi ha. Goo Jun Pyo'da az diktatör değildi skjfhhjsf

10 yorum:

  1. Valla hacı fragmandan izlediğim kadarıyla o ses Geum Jandi'ye hiç gitmemiş. Tamam kız dizi boyunca ezik bi profil çiziyo ama Goo Jun Pyo'ya karşı o kadar da ezik durmuyo, hele o dondurma sahnesinde dondurmayı suratına ilkokul çocuğu gibi "al sana al işte" tadında fırlatmıyo, hiç olmamış. Oya Küçümen'e saygı duyarız da seslendirme işine kim bakıyosa diziyi izlemeden oluşturmuş kadroyu. Zaten dış ses de iyiliğiyle saflığıyla şımarık oğlanları değiştiren kız olarak nitelendiriyodu Geum Jandi'yi, ne iyiliği ne saflığı, kim en zaman değişti. Dizide ne olup bittiğine hiç mi bakmadınız, bari özetini okuyaydınız. Son olarak, Lee Min Ho sen insan değilsin, diyerek bitireyim, iyi bağladım sonunu, aferin bana :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav olmadığı konusunda ben de katılıyom tabi. Üstelik Trt İstanbul kadrosunda daha uygun bir çok kadın dublajcı var. hatta mesela Miranda'yı seslendiren Damla Babacan olsaymış daha iyi olurmuş. Neden Oya Küçümen ben de bilmiyorum :D
      Ama ezik durduğu konusuna katılmıyorum. Hatta bana göre sesi Jandi'ninkinen daha kararlı ve net bir tonda çıktığı için kız olduğundan güçlü görünmüş. öyle olmaması lazımdı.
      Kız sayesinde değiştikleri doğru.. Jandi'nin isyanından sonra kırmızı kart olayları falan bitiyodu :D Ama iyiliği ve saflığı sayesinde değil tabi, sırf esas oğlan onu seviyo diye ashjdfghas
      Kim Bum'da insan değil diyerek bağlayım ben de aferim :D

      Sil
    2. Diziyi izleyeli çok oldu değişip değişmediklerini hatırlamıyorum, yalnız kırmızı kart olayı Jandi için bittiydi gibi, diğer öğrenciler için aynı zorbalığın devam edip etmediği belirsiz. Ama dediğim gibi izleyeli hakkaten çok oldu, ne söylesem yalan olcak.
      Koymayacaktın şu görseli, jilet gibi çocuk :D

      Sil
    3. özür dilerm kardeş. yaranı deşmek istemezdim ashgfaghsga benim de içim bi tuhaf oldu zati :D

      Sil
    4. sikiyim senin sonunu malmısın lan sen beynnine sokiyim ben senin ne biçim konuşuyosun lan koreliler hakkında sanane lan sen insanmısın hödük!

      Sil
    5. pardon yavrum bayağı geç gördüm yorumu da sen ne saçmalıyorsun acep :3

      Sil
  2. ya salak salak konuşmayın amk sinir etmeyin beni o yazıyı yazanın dötüne sokayım ben ne boksun lan sen her kimsen artık..!

    YanıtlaSil
  3. yha bn bu bı-oys over flowers çok seviyom süper bir dzi resmen bayıldım o derece :) ♥♥

    YanıtlaSil
  4. alınmasın darılmasın ama ben oya küçümen'in sesini hiç kimsede sevmiyorum. hiçbir normal insandan çıkmayacak bir sesle konuşturuyor karakterleri. bana göre o ses tonuyla en fazla çizgi film karakterlerini seslendirmeli. ya da ses tonunu gerçek hayattaki insanlara göre ayarlamalı. bunca seslendirme yapan insanın sesi içinde onunki beynime çekiçle vuruluyormuş hissi yaratacak kadar yapay geliyor.
    son olarak jandi'den hiç hoşlanmadığım için o kadar da kızmıyorum oya küçümen seçimine. genelde "evlat olsa sevilmez" dediğimiz tipte karakterleri seslendiriyor kendisi zaten :D
    ha bir de yazı ve genel olarak blog çok güzel olmuş. aynen devam lütfen :)
    -Joo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru söylüyorsun. ben de sesini daha çok çizgi film karakterlerine yakıştırıyorum daha çok. ama diziyi ilk defa izleyenler için gu hye son için değilse de jandi için uygun bir ses gibiydi. ben de genel olarak diziyi sevmediğim için umrumda olmadı açıkçası kimin kimi seslendirdiği :3

      Sil